Aan het werk als HR Medewerker

Ben jij binnen een organisatie graag de administratieve spil waar de salaris en personeelsadministratie om draait? Als HR medewerker vervul je een veelzijdige administratieve functie en ben je verantwoordelijk voor de potentiële en huidige werknemers van de organisatie. Lees snel verder welke taken je nog meer vervuld als HR medewerker.

Wat doe je als HR Medewerker?

Als HR Medewerker ondersteun je de HR-afdeling/HR-adviseur bij diverse HR-gerelateerde taken. Daarnaast ben je bezig met het aantrekken, ontwikkelen en behouden van talent binnen de organisatie. Samen met je collega’s van de afdeling zorg je ervoor dat alle personeelszaken in orde zijn.

Algemeen takenpakket:

Binnen de functie van HR Medewerker ben je verantwoordelijk voor:
– Ondersteuning bij het wervingsproces, inclusief het opstellen van vacatureteksten en het voeren van sollicitatiegesprekken
– Verwerken van HR-administratie, zoals het bijhouden van personeelsdossiers en contracten
– Fungeren als aanspreekpunt voor het beantwoorden van vragen van medewerkers over HR-zaken
– Bijdragen aan de ontwikkeling van HR-beleid en procedures
– Assisteren bij training en ontwikkelingsactiviteiten voor medewerkers
– Ondersteunen bij evaluaties van prestaties en beoordelingsgesprekken
– Het signaleren van aflopende contracten en bewaken van gemaakte afspraken

* Sommige taken kunnen per werknemer verschillen. Dit is een overzicht van de meest voorkomende werkzaamheden binnen de functie.

Belangrijk om te weten!

– De opdrachtgever vraagt vaak om MBO of HBO afgestudeerd in HRM of een gerelateerd vakgebied
– Enige ervaring binnen HRM wordt door de opdrachtgever vaak op prijs gesteld
– Het is mogelijk dat de opdrachtgever om een VOG vraagt. Dit zal altijd bij de vacature vermeld staan als dit verwacht wordt.

*Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij, in het kader van ons integriteitsbeleid, een “Verklaring Omtrent Gedrag” (VOG).

1Solliciteren

Past deze vacature perfect bij jou? Wacht dan niet met solliciteren, stuur je CV en motivatie naar de contactpersoon. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie!

2Contact

Op het moment dat de contactpersoon jou binnen de vacature vind passen neem hij contact op met jou en de opdrachtgever waarvoor de functie openstaat.

3Op gesprek

Zodra ze enthousiast over je zijn wordt je uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. In dit gesprek neem je de gehele vacature door en kijken ze of je ook daadwerkelijk binnen de functie past

4Contract tekenen

Zijn jullie vanuit beide kanten enthousiast dan kan er een contract worden getekend. Voordat deze getekend wordt, neem je deze met de opdrachtgever nog even door en bespreek je eventuele vragen.